Verkon seuraaminen on älykästä myyntiä

Haulikkotaktiikka voi toimia lehtimyyjille, mutta b2b-myynnissä moinen peli ei vetele. Ratkaisumyyjä ei jaksa soittaa sataa puhelua yhden tapaamisen perään, eikä potentiaalisia asiakkaita riitä loputtomiin.

Myynti muuttuu tehokkaaksi hyvän kohdentamisen myötä. Kun haulikko vaihtuu tarkkuuskivääriin osumien määrä moninkertaistuu. Keskinkertainenkin myyjä tekee paljon kauppoja, jos asiakkaat ovat valmiita ostamaan.

Mistä sitten tietää mitkä asiakkaat ovat juuri nyt valmiita ostamaan? Se selviää seuraamalla mitä verkossa tapahtuu. Asiakkaat käyvät aina tutkimassa vaihtoehtoja ja mahdollisia toimittajia verkossa. Näistä kotisivukäynneistä jää jälkiä, joiden avulla myyntimiehet pääsevät kiinni kaikista kuumimpiin liideihin.

Koulutus ja konsultointi

Tiesitkö, että tarjoamme myös koulutusta ja konsultointia verkon hyödyntämisestä myynnissä? Jos Verkko B2B-myynnin apuna tai Sosiaalinen media B2B-myyjän työvälineenä –työpaja kiinnostaa, soita ja kysy lisää.

Kotisivukävijästä liidiksi

Tunnistus

Kotisivujen kävijän edustama yritys tunnistetaan IP-osoitteen perusteella.

Yritysprofiili

Yrityksen tiedot haetaan yritystietokannasta ja varmistetaan, että yritys todella on potentiaalinen asiakas. Rajaukset voi tehdä liikevaihdon, henkilöstön, sijainnin, toimialan ja Y-tunnuksen avulla.

Kiinnostus

Kävijän käytös kotisivuilla analysoidaan ja varmistetaan, että hän todella on kiinnostunut ostajan roolissa eikä esimerkiksi työnhakijana. Kiinnostuksen päättelee itseoppiva tekoäly, eli kone, joka ruksuttaa läpi jokaisen klikkauksen sivuilla ja laskee millä todennäköisyydellä kyseessä on validi liidi.

Lähetys

Liidiin koostetaan myyjälle oleelliset tiedot ja se lähetetään myyjälle sähköpostitse saman tien.

Esimerkki myyntiliidistä

Kiinnostunut yritys

Palaute opettaa palvelulle mikä on hyvä liidi

Kiinnostuksen kohteet sivuilla

Kyllä-klikkaus tuo liidiin
yhteystiedot, päättäjät
ja raportoinnin

Sisäänrakennettu delegointi ja raportointi

Sisäänrakennetut työkalut palautteen antoon, delegointiin ja raportointiin tekevät Bisnode Liidin käyttöönoton helpoksi ja nopeaksi.

Liidin voi delegoida
sopivalle myyjälle

Myyjä saa liidin
ja saateviestin

Myyjän pikaraportointi

Myyntijohtajan viikkoraportti

Kuulostaako kiinnostavalta?

Kokeile itse 14 päivää veloituksetta